Kocioł Vaillant Ecocompact, bez względu na wersję, wykazuje często po kilku latach użytkowania (zwykle 5 - 10 lat) spadającą wydajność podgrzewania ciepłej wody użytkowej. Woda podgrzewa się do właściwej temperatury, lecz wolniej. Objawy zauważane przez użytkownika to:

- przy dłuższych, intensywnych poborach ciepłej wody zaczyna jej brakować - robi się letnia, zimna

- czas podgrzewania zasobnika znacznie się wydłuża

- podczas grzania wody kocioł nie pracuje w sposób ciągły lecz taktuje tzn wciąż włącza się i wyłącza w cyklach kilkunastosekundowych

Objawy takie po latach eksploatacji pojawiają się w większości kotłów posiadających zasobnik ładowany warstwowo, bez wględu na markę i model. W większości przypadków nie wynikają one z usterki urządzenia lecz z procesów wytrącania osadów z wody użytkowej i oddziaływania tych osadów na różne elementy kotła. Dochodzi o zmniejszenia wydajności wymienników płytowych, ograniczenia drożności połączeń, zarastania pomp, blokowania zaworów itp.

Ze względu na wysoki stopień komplikacji takich kotłów jak np Vaillant Ecocompact (w stosunku do popularniejszych kotłów z tradycyjnym zasobnikiem), gdy opisane wyżej objawy zaczną występować, zdarza się dość często że serwisy mają problem z trafną diagnozą i skuteczną naprawą. Bywają wymieniane po kolei różne kosztowne elementy, a spodziewany efekt nie jest uzyskiwany.

Dzięki opracowanym metodom precyzyjnej diagnostyki oraz dużemu doświadczeniu w obsłudze kotłów Vaillant Ecocompact rozwiązujemy tego rodzaju problemy sprawnie i przy zachowaniu kosztów na poziomie niezbędnego minimum, gdyż nie wymieniamy "w ciemno" kosztownych części. Spotykamy często przypadki gdzie wcześciej wymieniono dwa czy trzy drogie elementy (koszty rzędu 2000 zł) nie uzyskując wyraźnej poprawy, a przyczyną problemu okazała się.... zarośnięta osadami rurka.... Wydaje się trywialne, cała mądrość w tym by to stwierdzić....i stwierdzić która rurka i w którym miejscu uległa zatkaniu. Przykład poniżej:

 

Użytkownikom tych modeli kotłów szczególne zalecamy korzystanie z usług wyłącznie profesjonalnych i doświadczonych serwisantów, którzy są w stanie precyzyjnie zdiagnozować urządzenie przed wykonaniem naprawy. Warto też jeszcze przed naprawą uzgodnić z serwisantem że koszt usługi, zarówno w odniesieniu do części jak i robocizny, zostanie uiszczony dopiero po faktycznym rozwiązaniu problemu.